maandag 11 februari 2008

Leraar als lid van het schoolteam

  • We voelen ons niet echt op ons gemak in de school. We hebben het gevoel dat ze niet naar ons omkijken.
  • We vinden de mentaliteit van het zomaar afwezig zijn niet echt passend bij onze visie van lesgeven.
  • Sommige leerkrachten apprecieren ons werk.
  • We eten altijd alleen. De kleuterleerkrachten eten wanneer de kleuters slapen, de leerkrachten van het lager zitten in een bureau apart waar we niet bij kunnen.

Leraar als organisator

  • We organiseerden zelf al verschillende trips.
  • Het lessenrooster overlapt met de lessenroosters van de leerkrachten. De leerkrachten zijn volop aan het leren werken met een lessenrooster waardoor ze vaak op de verkeerde uren les geven.
  • We moeten op onvoorziene momenten lesgeven, dit zonder enige voorbereiding.
  • De kleuterleidsters worden onverwacht in het 6de of 7de geplaatst.

Leraar als opvoeder

  • We kunnen het nog altijd niet aprecieren dat de leerkrachten lijfstraffen geven.
  • Het is moeilijk om respect te krijgen van de leerlingen doordat ze weten dat wij hen geen pijn zullen doen.

1 opmerking:

meester Hannes zei

Dag beste meiden

Prachtig dat jullie het goed stellen. Ik heb ook een reuze tijd hier in Mbezi Area.
Laat gerust weten wanneer jullie eens zouden willen afspreken.
Volgende week heb ik een weekje vrij en trek ik naar Iringa.
Kunnen jullie misschien eens jullie nummer op jullie blog plaatsen, dan kan ik jullie contacteren.
Tot hoors?

vele groetjes
Hannes