Er werd ons gevraagd om in alle klassen Frans te geven. Dit omdat de leerkrachten zelf de taal niet beheersen en deze daardoor ook niet kunnen overbrengen naar de leerlingen.
Al van de eerste les bleek dat er een heel groot niveauverschil was tussen leerlingen. Dit doordat de internationale studenten van vorig jaar de hogere klassen al een goede basis meegaven.
We gingen als volgt te werk. Eerst leerden we hen hoe ze elkaar moeten begroeten in het Frans. Deze taalhandeling hebben we in een balspel gegoten. Dit was voor hen heel nieuw waardoor ze zeer gemotiveerd waren. Het papegaaienwerk werd eventjes aan de kant geschoven. Daarna durfden we hen al eenvoudige woordjes aanleren. Dit met succes. Nadien gingen we nog een stapje verder. Want aan de hand de reeds gekende zinnen en woorden gingen we over naar enkele grammaticale structuren.
In de loop van de volgende weken zullen we hoekenwerk introduceren. Dit met de bedoeling om de leerlingen al spelend de leerstof van vorige lessen in te laten oefenen. De leerkrachten willen meer te weten komen over deze manier van werken. We zijn dan ook bereid om de leerkrachten wiskunde en Engels te helpen om deze werkvorm in hun lessen te verwerken.
Teacher Analies en Nila
Teacher Analies en Nila
Geen opmerkingen:
Een reactie posten